Szkoła Podstawowa nr 1
im. Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Prymasa Tysiąclecia w Tokarni


Numer rachunku Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 1 w Tokarni
32 8591 0007 1231 0479 9575 0001

Nauczanie zdalne         Przydatne linki         Kontakt z nauczycielami

Klasa 1           Klasa 2 a           Klasa 2 b           Klasa 3 a           Klasa 3 b

           Klasa 4           Klasa 5 a           Klasa 5 b           Klasa 6 a           Klasa 6 b

Klasa 7           Klasa 8           Zajęcia logopedyczne           Biblioteka          

Zaj. korekcyjno-kompensacyjne           Zaj. dydaktyczno - wyrównawcze          

Grupa teatralna           Świetlica


Biblioteka - mgr Aneta Knet
Uczniowie biorący udział w II etapie konkursu Wielka Liga Czytelników:
z klas 1-4 czytają: Nowe przygody Skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite)
z klas 5-8 czytają: Dziewczyna i chłopak czyli heca na 14 fajerek
Pozostali uczniowie czytają lektury i inne książki wypożyczone z biblioteki.
Miłej lektury


WF - mgr Zdzisław Krupa

W związku z sytuacją epidemiologiczną kraju od poniedziałku, uruchamiam rozgrywki esportowe (komputerowe) dla uczniów szkół z całego kraju.
Jest to inicjatywa non profit, mająca na celu zachęcenie uczniów do pozostania w domu (zarówno zawodników, jak i kibiców).
Mecze będą odbywały się codziennie w czasie trwania zawieszenia zajęć szkolnych.
Regulamin rozgrywek znajduje się tutaj:  Zagraj
Zgłoszenia do rozgrywek proszę przesyłać elektronicznie na mail:
marcinkolacz@ieti.pl
lub poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie http://ieti.pl/portal/index.php/pl-pl/kontakt-2



Religia - mgr Bożena Smolak

kl. 5 - 6: do wykorzystania testy zamieszczone na tej stronie:
http://testy.ploszczyca.eu/?fbclid=IwAR1EeF8aAbfvQHo-Nj_7Frh5Ml5KLUZv56jadoq0C9flBgtYDMzYbvY0cIE
Nie zwracać uwagi na ograniczenia klasowe, to są materiały dla klas starszych nie dla maluchów jak zaznaczono.
https://learningapps.org/1430034
https://learningapps.org/1429958
https://learningapps.org/1653377
https://learningapps.org/1663849

JĘZYK POLSKI kl. 4
- czytać lekturę "Czerwone krzesło",
- uzupełnić zeszyt lektur (3 lektury nieomawiane na lekcji)
- utrwalenie pisowni wyrazów z "rz" i "ż".
Dokończyć zadania w zeszycie ćwiczeń (te, których nie zdążyliśmy zrobić na lekcji) od str. 159 do 167.
Na stronach 168 - 170 jest test. Proszę go wykonać.



Matematyka - mgr Ewa Kawończyk kl. 5b

Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych - ćwiczenia
1) Uzupełnij zadania w ćwiczeniach do str. 30
2)Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje,
wybierz zakładkę "klasa 5", potem "przedmioty" i "matematyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
3) Wejdź na stronę internetową
https://szaloneliczby.pl/klasa-5/
W punkcie 4 "Ułamki dziesiętne" znajdziesz: ćwiczenia, sprawdziany i tematy (omówienie, przykładowe zadania).
Wykonaj na tej stronie ćwiczenia:
- zamiana ułamków zwykłych na ułamki dziesiętne
- zamiana ułamków dziesiętnych na ułamki zwykłe
- dodawanie ułamków dziesiętnych (trudne przykłady też)
- odejmowanie ułamków dziesiętnych



Język polski - mgr Elżbieta Krupa

kl. Vb
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami czytamy lekturę pt."Ania z Zielonego Wzgórza"
1. Czym jest intencja wypowiedzi?
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 30-32
- wykonaj ćwiczenie 3 str. 31 (wszystkie ćwiczenia na dodatkowych kartkach)
2. Opis obrazu - ćwiczenia językowo-redakcyjne
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 34-35
- opisz na kartkach reprodukcję str. 67
3. Pisownie cząstki "nie" z różnymi częściami mowy
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 46-47
- wykonaj ćwiczenie 6 str. 47
4. Piszemy bajkę
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 53
- napisz krótką bajkę
5. Opis postaci rzeczywistej
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 56-57
- napisz opis wybranej postaci rzeczywistej (członek rodziny)

Klasa VI a

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami czytamy lekturę pt."Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"
1. Dziennik jako forma wypowiedzi
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 24
- piszemy dziennik podróży (3 dni)
2. Opisujemy miłe przeżycia
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 35-36
- wykonaj ćwiczenie 10 str. 35
3. Staranna pisownia polskich znaków
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 52-53
- wykonaj ćwiczenie 8 str. 53
4. Opowiadanie twórcze - ćwiczenia redakcyjne
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 57-58
- wykonaj ćwiczenie 9 str. 57
5. Homonimy - wyrazy pułapki
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 75-76
- wykonaj ćwiczenie 6 str. 76

Klasa VI b

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami czytamy lekturę pt."Sposób na Alcybiadesa"
1. Dziennik jako forma wypowiedzi
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 24
- piszemy dziennik podróży (3 dni)
2. Opisujemy miłe przeżycia
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 35-36
- wykonaj ćwiczenie 10 str. 35
3. Staranna pisownia polskich znaków
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 52-53
- wykonaj ćwiczenie 8 str. 53
4. Opowiadanie twórcze - ćwiczenia redakcyjne
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 57-58
- wykonaj ćwiczenie 9 str. 57
5. Homonimy - wyrazy pułapki
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 75-76
- wykonaj ćwiczenie 6 str. 76

Klasa VII

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami czytamy lekturę pt."Pan Tadeusz" i "Latarnik"
1. Opis budowli
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 28
- opisz wybraną przez siebie budowlę
2. Recenzja filmu - ćwiczenia redakcyjne
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 30-31
- napisz recenzję ostatnio oglądanego filmu
3. Czasownik - formy nieosobowe
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 254-255
- wykonaj ćwiczenie 3,4 str. 256
4. Imiesłowy przymiotnikowe i przysłówkowe
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 254-255
- wykonaj ćwiczenie 7 str. 257, ćwiczenie 10 str. 258
5. Zdania złożone współrzędnie
- przypommij sobie wiadomości podręcznik str. 261-262
- wykonaj ćwiczenie 2 str. 263, ćwiczenie 4 str. 263



Religia - mgr ks. Krzysztof Litwa
Marzec tydzień 1
Klasa III

Temat 1: Grzech, czyli nieposłuszeństwo Bogu.
Materiały: Podręcznik, str. 80-81; Ćwiczenia, str.100-103.
Temat 2: Grzechy lekkie i ciężkie.
Materiały: Podręcznik, str. 82-83; Ćwiczenia, str. 104-106

Klasa IV
Temat 1: Nieposłuszeństwo ludzi a miłość Stwórcy.
Materiały: Podręcznik, str. 135-137; Ćwiczenia, str. 72-73.
Temat: Grzech niszczy przyjaźń i szczęście.
Materiały: Podręcznik, str.141-144; Ćwiczenia, str.76-77.

Klasa VII
Temat 1: Wielki Post, czyli zacznij od nowa.
Materiały: Podręcznik, str. 132-133. Ewangelia z III Niedzieli Wielkiego Postu Rok A (J 9,1-41). Przeczytaj i napisz, o czym ona przypomina i do czego zobowiązuje.
Temat: Świadectwa o Jezusie.
Materiały: Podręcznik, str. 76-77. Napisz własną wypowiedź: Dlaczego warto czytać Ewangelie?
Śledź na bieżąco stronę parafialną: parafiatokarnia.pl i uczestnicz w aktualnych celebracjach i nabożeństwach.

Klasa VIII
Temat 1: Wierzę w Kościół. Co to jest Kościół i jaka jest jego misja?
Materiały: Niezbędnik bierzmowanego, str.35-38.
Temat 2: Wierzę w Kościół. Jakie są przymioty Kościoła?
Materiały: Niezbędnik bierzmowanego, str.35-38; Ewangelia z III Niedzieli Wielkiego Postu Rok A (J 9,1-41).
Przeczytaj i napisz, o czym ona przypomina i do czego zobowiązuje.
Śledź na bieżąco stronę parafialną: parafiatokarnia.pl i uczestnicz w aktualnych celebracjach i nabożeństwach.



Plastyka - mgr Ryszarda Gaździcka
PLASTYKA - WYKORZYSTAJ CZAS TWÓRCZO :)

KLASA 4
1.Przypomnij sobie korzystając z podręcznika jedną z technik graficznych - frottage (frotaż).
Wykonaj kompozycję o dowolnej tematyce tą właśnie techniką. Możesz wykonać pracę kredkami, ołówkiem kładąc papier na powierzchniach o ciekawej fakturze.

KLASY 5
1.Wyszukaj w internecie kilka popiersi cesarzy rzymskich.
Odpowiedz na pytania: Co to jest popiersie? Dlaczego możemy powiedzieć, że te starożytne popiersia są realistyczne?
2. Zagadka: Od czego pochodzi nazwa: Ceramika?

KLASY 6
1. https://www.pajorama.eu/mariacki/mariacki.html
Wejdź na stronę, oglądnij z bliska Ołtarz Mariacki.
Zatytułuj sceny z ołtarza zamkniętego i otwartego.
2. Wyszukaj w internecie przykłady witraży w Chartres.
Jaka jest ich łączna powierzchnia? Jak powstawały witraże?

KLASA7
1. https://artsandculture.google.com/partner/musee-dorsay-paris?hl=en
W jakim muzeum się znajdujesz?
Udaj się na wirtualny spacer - znajdź na ekspozycji obrazy Gauguina.



Historia, WOS - mgr Anna Pasiowiec
kl. 4
Temat: Mikołaj Kopernik - astronom.
1) Uzupełnij zadania w ćwiczeniach.
2)Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje , wybierz zakładkę "klasa 4", potem "przedmioty" i "historia" i tam znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)

kl.5a i 5b
Temat:.Mieszko I i początki państwa.
Temat: Bolesław Chrobry i jego panowanie.
Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje "klasa 5", potem "przedmioty" i "historia" i tam znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)

kl. 6a i 6b

Temat: Czasy stanisławowskie.
Temat: Upadek Rzeczpospolitej.
Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 6", potem "przedmioty" i "historia" i tam znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia
Materiał: Scholaris

kl.7
Temat: Geneza wybuchu I wojny światowej.
Temat:I wojna światowa na ziemiach polskich
Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 7", potem "przedmioty" i "historia" i tam znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia
Materiał: Scholaris
Film z YouTube

kl.8
Temat: Początki władzy komunistów.
Temat:Powojenna odbudawa.
Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 8", potem "przedmioty" i "historia" i tam znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia
Materiał: Scholaris
Film z YouTube

WOS
kl.8

Temat:Godność każdego człowieka i jego prawa.
Temat: Prawa naturalne.
Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 8", potem "przedmioty" i "WOS" i tam znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia
Materiał: Scholaris
Film z YouTube



Muzyka - mgr Kazimierz Gaździcki
kl. 7
Temat: Polskie Oscary muzyczne.
Wyszukaj w Internecie i wysłuchaj kilku filmowych tematów muzycznych skomponowanych przez Wojciecha Kilara.
Wybierz ten, który wydaje ci się najbardziej interesujący.
Uzasadnij swój wybór w formie krótkiej notatki w zeszycie przedmiotowym.

kl. 6
Temat: Bal na Wawelu
Na podstawie Internetu sporządź krótką notatkę encyklopedyczną na temat życia i twórczości Mikołaja Gomółki.
Wysłuchaj utworu tego kompozytora pt. "Nieście chwałę mocarze".

kl. 5
Temat: Muzyka na scenie.
Wysłuchaj w Internecie mazura z opery "Straszny dwór" Stanisława Moniuszki.
https://www.youtube.com/watch?v=CflLmcyqtWY
Utwór ten zawiera wszystkie najważniejsze cechy mazura - polskiego tańca narodowego.
Przypomnij w formie notatki w zeszycie przedmiotowym jakie taniec ten ma metrum, tempo oraz charakter.



Język niemiecki - mgr Monika Chac
Klasa 7

Thema: Wiederholung- Kapitel 1 und 2.
Wykonaj podane ćwiczenia w zeszycie lub wydrukuj i uzupełnij.
1.Wstaw odpowiedni zaimek pytający: Wie, Wo, Wer, Woher
a) ................... ist dein Name?
b) ................... wohnst du?
c) ................... bist du?
d) ................... kommst du?
2. Odmień czasowniki :
a) wohnen- sie ......................
. b) malen- du .................................
c) schwimmen - ich ......................
d) rennen - er ...............................
e) wohnen - du ........................
f) kommen - ich ...........................
g)lernen- sie ………………….
h) hei?en- sie ……………………

3. Wstaw końcówki: e lub st, t :
a) Wo wohn...... du?
b) Ich komm...... aus Polen.
c) Du komm...... aus Deutschland.
d) Sie heiß...... Julia.
e) Ich wohn....... in Tokarnia.
f) Woher komm….. er?

4. Napisz liczebniki słownie: a) 32-…………………..
b) 47-…………………
c)83- ………………….
d) 95- ………………..
e)27- …………….……
f)68- …………………

5. Napisz zdania w szyku przestawnym:

a) Ich habe am Montag Mathe.
b) Er hat am Dienstag Bio.
c) Sie hat am Freitag Sport.
d) Wir haben am Donnerstag Musik.

e) Sie haben am Sonntag Englisch.

6.Odpowiedz na pytania:
a) Was hast du am Montag?
b) Wann hast du Sport?
c) Was hast du am Dienstag?
d) Wie findest du Musik?
e) Was hast du in Bio?

7.Ułóz zdania w szyku prostym i przestawnym:
a)er, am Montag, hat ,Mathe
b)Sie, Bio, haben, am Freitag
8.Napisz liczebniki cyfrą:
a)dreiundvierzig
b)sechsundzwanzig
c)neunundachtzig
d)siebenundsechzig
e)achtunddreißig
f)zweiundsiebzig
g)neunundfünfzig
h)fünfundzwanzig
i)vierundneunzig
Thema: Wiederholung- Kapitel 1 und 2.

Wykonaj podane ćwiczenia w zeszycie lub wydrukuj i uzupełnij.
1.Wstaw odpowiedni zaimek pytający: Wie, Wo, Wer, Woher
a) ................... ist dein Name?
b) ................... wohnst du?
c) ................... bist du?
d) ................... kommst du?

2. Odmień czasowniki :
a) wohnen- sie .......................
b) malen- du .................................
c) schwimmen - ich ......................
d) rennen - er ...............................
e) wohnen - du ........................
f) kommen - ich ...........................
g)lernen- sie ………………….
h) hei?en- sie ……………………

3. Wstaw końcówki: e lub st, t :

a) Wo wohn...... du?
b) Ich komm...... aus Polen.
c) Du komm...... aus Deutschland.
d) Sie heiß...... Julia.
e) Ich wohn....... in Tokarnia.
f) Woher komm….. er?

4. Napisz liczebniki słownie:
a) 32-…………………..
b) 47-…………………
c)83- ………………….
d) 95- ………………..
e)27- …………….……
f)68- …………………

5. Napisz zdania w szyku przestawnym:
a) Ich habe am Montag Mathe.
b) Er hat am Dienstag Bio.
c) Sie hat am Freitag Sport.
d) Wir haben am Donnerstag Musik.
e) Sie haben am Sonntag Englisch.

6.Odpowiedz na pytania:
a) Was hast du am Montag?
b) Wann hast du Sport?
c) Was hast du am Dienstag?
d) Wie findest du Musik?
e) Was hast du in Bio?

7.Ułóz zdania w szyku prostym i przestawnym:
a)er, am Montag, hat ,Mathe
b)Sie, Bio, haben, am Freitag
8.Napisz liczebniki cyfrą:
a)dreiundvierzig
b)sechsundzwanzig
c)neunundachtzig
d)siebenundsechzig
e)achtunddreißig
f)zweiundsiebzig
g)neunundfünfzig
h)fünfundzwanzig
i)vierundneunzig

Thema: Wiederholung- Kapitel 1 und 2.
Wykonaj podane ćwiczenia w zeszycie lub wydrukuj i uzupełnij.
1.Wstaw odpowiedni zaimek pytający: Wie, Wo, Wer, Woher
a) ................... ist dein Name?
b) ................... wohnst du?
c) ................... bist du?
d) ................... kommst du?

2. Odmień czasowniki :
a) wohnen- sie .......................
b) malen- du .................................
c) schwimmen - ich ......................
d) rennen - er ...............................
e) wohnen - du ........................
f) kommen - ich ...........................
g)lernen- sie ………………….
h) hei?en- sie ……………………

3. Wstaw końcówki: e lub st, t :
a) Wo wohn...... du?
b) Ich komm...... aus Polen.
c) Du komm...... aus Deutschland.
d) Sie heiß...... Julia.
e) Ich wohn....... in Tokarnia.
f) Woher komm….. er?

4. Napisz liczebniki słownie:
a) 32-…………………..
b) 47-…………………
c)83- ………………….
d) 95- ………………..
e)27- …………….……
f)68- …………………

5. Napisz zdania w szyku przestawnym:
a) Ich habe am Montag Mathe.
b) Er hat am Dienstag Bio.
c) Sie hat am Freitag Sport.
d) Wir haben am Donnerstag Musik.
e) Sie haben am Sonntag Englisch.

6.Odpowiedz na pytania:
a) Was hast du am Montag?
b) Wann hast du Sport?
c) Was hast du am Dienstag?
d) Wie findest du Musik?
e) Was hast du in Bio?

7.Ułóz zdania w szyku prostym i przestawnym:
a)er, am Montag, hat ,Mathe
b)Sie, Bio, haben, am Freitag

8.Napisz liczebniki cyfrą:
a)dreiundvierzig
b)sechsundzwanzig
c)neunundachtzig
d)siebenundsechzig
e)achtunddreißig
f)zweiundsiebzig
g)neunundfünfzig
h)fünfundzwanzig
i)vierundneunzig

Klasa VIII

Thema: Wiederholung- Kapitel 1 und 2.
Wykonaj podane ćwiczenia w zeszycie lub wydrukuj i uzupełnij.

1.Napisz zdania w czasie teraźniejszym Pr?sens i przeszłym Perfekt:
a)er,spielen, oft, Ball
b)sie(ona), schwimmen, oft
c)du, fahren, Rad
d)ich, machen, nie, Betten
e)ihr, kochen, eine Suppe

2. Wstaw poprawnie czasowniki posiłkowe:
a)Ich ……………… gelaufen. /sein/
b)Er ………………. gesungen./haben/
c)Du ………………. gelacht. / haben/
d)Wir …………….. geschwommen. / sein/
e)Ihr ………………. ferngesehen. /haben/
f)Du ……………… gelernt. /haben/

3. Utwórz Partizip II od podanych czasowników
i podaj znaczenie czasowników:
a)fahren

b)singen
c)laufen
d)kochen
e)helfen
f)malen
g)tanzen
h)Essen

4.Przetłumacz fragmenty zdań:
a)/Ja potrafię/ …. singen.
b)/On musi/ … lernen.
c)/Wy możecie/ … ins Kino gehen.
d)/Oni powinni/ ….arbeiten.
e)/Ona chce/ …. tanzen.
f)/My lubimy/ ……. lachen.
g)/Ty umiesz/ …. schwimmen.
h)/Ja powinnam/ … rennen.

5. Ułóż zdania z czasownikiem modalnym.
a)Ich fahre Rad. / dürfen/

b)Sie kocht eine Suppe. / kőnnen/
c)Wir malen. / wollen/
d)Er spielt Ball./ mőgen/
e)Du malst gern. / wollen/
f)Ihr geht ins Kino./ dürfen/

6. Odmień czasowniki:
a)sollen- sie……………………………..
b)wollen- du …………………………….
c)dürfen- er …………………………….
d)müssen- ihr…………………………
e)m?gen - er …………………………
f)k?nnen- ich ………………………….



Język polski - mgr Beata Kiełbowicz
Kasa VIII

Temat: Rodzaje literackie - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie pracują z materiałami, które otrzymali od nauczyciela.
Temat: Od słowa do formy - powtórzenie i utrwalenie na temat gatunków prozatorskich.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie pracują z materiałami, które otrzymali od nauczyciela ( w większości w formie papierowej).
Temat: Tekst i jego funkcje- powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie pracują z materiałami, które otrzymali od nauczyciela.
Temat: Kim jest podmiot liryczny i czym różni się od bohatera lirycznego? - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie pracują z materiałami, które otrzymali od nauczyciela.
Temat: Gatunki liryczne - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie pracują z materiałami, które otrzymali od nauczyciela.
Odpowiedzi na pytania oraz rozwiązane testy przesyłają drogą elektroniczną na adres mailowy beatakielbowicz@op.pl.

Kasa V
Uczniowie czytają zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami książkę Lucy Maud Montgomery pt. "Ania z Zielonego Wzgórza".
W trakcie czytania zaznaczają fragmenty niezbędne do charakterystyki głównej bohaterki.

Temat: Intencja wypowiedzi - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
1. Przypomnij sobie wiadomości z podręcznika, s. 30.
2. Wykonaj ćw. 3 i ćw. 5 z podręcznika ze strony 31.
3. Rozwiązania zapisuj w zeszycie do języka polskiego.

Temat: Opis postaci literackiej -ćwiczenia redakcyjne.
1. Przypomnij sobie wiadomości na temat opisu postaci literackiej, w tym celu przeanalizuj plan opisu znajdujący się na stronie 45 w podręczniku.
2. Wykonaj zadanie 10 z podręcznika ze strony 45.
3. Opis z zadania 10 umieść w zeszycie do języka polskiego.

Temat: Pisownia łączna "nie" z różnymi częściami mowy - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
4. Przypomnij sobie wiadomości z podręcznika, s. 46.
5. Wykonaj ćw.1, ćw. 6 i ćw. 7 z podręcznika ze strony 47.
6. Rozwiązania zapisuj w zeszycie do języka polskiego.

Temat: Pisownia rozłączna przeczenia "nie" z różnymi częściami mowy - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
1. Przypomnij sobie wiadomości z podręcznika, s. 92.
2. Wykonaj ćw. 3 z podręcznika ze s. 92 oraz ćw. 5 i ćw. 7 z podręcznika ze strony 93.
3. Rozwiązania zapisuj w zeszycie do języka polskiego.

Temat: Części mowy - powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
1. Przypomnij sobie wiadomości umieszczone w podręczniku na stronie 58 na temat części mowy.
2. Wykonaj ćw. 3 i ćw. 5 z podręcznika ze strony 59.
3. Rozwiązania zapisuj w zeszycie do języka polskiego.



mgr Krystyna Śliwa - klasa II a

Temat 1 - Kapryśna pogoda
Podręcznik - str.58 - 59
Ćwiczenia - str.29
Matematyka - str.34

Temat 2 - Pobudka dla przyrody
Podręcznik - str.60- 62
Ćwiczenia - str. 30- 31
Matematyka str.35 - 36

Temat 3 - Rozdzwoniło się przedwiośnie
Podręcznik - str.63 - 64
Ćwiczenia - str. 32
Matematyka - str.37

Temat 4 - Zmiany w pogodzie
Podręcznik str. 65 - 67
Ćwiczenia - str.33
Matematyka - str.38- 40

Temat 5 - Pracowity czas dla zwierząt
Podręcznik - str. 68- 69
Ćwiczenia - str.34
Matematyka - str.41

Temat 6 - Wiosenne prace rolnika
Podręcznik - str.70 -71
Ćwiczenia - str. 35- 36
Matematyka - str.42 -43

Temat 7 - Ogródek na parapecie
Podręcznik - str. 72 -73
Ćwiczenia - str. 37
Matematyka - str.44

Temat 8 - Wiosenne zwyczaje
Podręcznik - str.74- 77
Ćwiczenia - str.38
Matematyka - str.45

Temat 9 - Co ze mnie wyrośnie
Podręcznik - str. 78 -79
Ćwiczenia - str. 39
Matematyka - str.46 -47
Temat 10 - Małe co nieco
Podręcznik - str. 80
Ćwiczenia - str. 40-41
Matematyka - str. 48 -49

Praca z Internetem
Matematyczne zoo
PisuPisu



mgr Danuta Grela - klasa II b

Temat 1 - Kapryśna pogoda
Podręcznik - str.58 - 59
Ćwiczenia - str.29
Matematyka - str.34

Temat 2 - Pobudka dla przyrody
Podręcznik - str.60- 62
Ćwiczenia - str. 30- 31
Matematyka str.35 - 36

Temat 3 - Rozdzwoniło się przedwiośnie
Podręcznik - str.63 - 64
Ćwiczenia - str. 32
Matematyka - str.37

Temat 4 - Zmiany w pogodzie
Podręcznik str. 65 - 67
Ćwiczenia - str.33
Matematyka - str.38- 40

Temat 5 - Pracowity czas dla zwierząt
Podręcznik - str. 68- 69
Ćwiczenia - str.34
Matematyka - str.41

Temat 6 - Wiosenne prace rolnika
Podręcznik - str.70 -71
Ćwiczenia - str. 35- 36
Matematyka - str.42 -43

Temat 7 - Ogródek na parapecie
Podręcznik - str. 72 -73
Ćwiczenia - str. 37
Matematyka - str.44

Temat 8 - Wiosenne zwyczaje
Podręcznik - str.74- 77
Ćwiczenia - str.38
Matematyka - str.45

Temat 9 - Co ze mnie wyrośnie
Podręcznik - str. 78 -79
Ćwiczenia - str. 39
Matematyka - str.46 -47
Temat 10 - Małe co nieco
Podręcznik - str. 80
Ćwiczenia - str. 40-41
Matematyka - str. 48 -49

Praca z Internetem
Matematyczne zoo
PisuPisu



mgr inż Agata Sępiak
język angielski - klasa IV grupa B

Temat 1: Powtórzenie form czasownika być " We're four friends!
1. Oglądnij video nr 1 pt. "He is my new friend"
https://macmillandlaucznia.pl/brainy-kl-4/19
W trakcie oglądania video zanotuj 2 zdania, które ci się bardzo podobały lub nie podobały.
oraz video nr 2 pt. "I have an orange orange".
https://macmillandlaucznia.pl/brainy-kl-4/20
W trakcie oglądania zanotuj inne zdania z nazwami kolorów.
Potem opisz w 4 zdaniach, co, ile i jakiego koloru masz w plecaku.

Temat 2: Powtórzenie słownictwa z rozdziału 2" What are you?"
1. Oglądnij video nr 4 pt. "I'm not so sporty."
https://macmillandlaucznia.pl/brainy-kl-4/22
w trakcie oglądania filmu zanotuj wszystkie słówka opisujące cechy charakteru bohaterów filmu.
Potem napisz podobne 4 zdania przeczące na temat osób z twojej rodziny.

Temat 3: Ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz tworzenia krótkich tekstów użytkowych.
Zrób zadania ze stron 24 i 25 w ćwiczeniach.
Do zadania 12 i 13 poszukaj zdjęcia rodzinnego lub towarzyskiego i przygotuj plakat z opisem jak w zadaniu 11.

klasa V
Temat 1: "Quiz -Weather in different places"
Powtórz słownictwo związane z opisywaniem pogody.
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops
Zrób zadania 2, 3 i 4 ze strony 14 ćwiczenia.

Temat 2: " Quiz - Famous castles"
Poznaj 2 sławne zamki na świecie.
Film https://www.youtube.com/watch?v=fRTZixV-sS0 oglądnij z napisami.
Zrób zadania 2 i 3 strona 22 ćwiczenia. Wypisz 5 zwrotów z tekstu n/t zamków.
Poszukaj informacji nt. zamku Peles Castle. Zrób zadanie 4 ze strony 22 ćwiczenia.

Temat 3 Ćwiczenie umiejętności czytania i tworzenia krótkich wypowiedzi.
Powtórz słownictwo i gramatykę z rozdziału 1-2.
Zrób zadania ze stron 24 i 25 ćwiczenia.
Zadanie 12 ze strony 25 zrób w zeszycie albo na kartce czyli, zaprojektuj i opisz swój DOMEK na DRZEWIE "MY TREE HOUSE" albo ZAMEK " MY CASTLE".

klasa VI a i b
Temat 1: "Powtórzenie słownictwa związanego z chorowaniem.
Przypomnisz sobie nazwy chorób i jak wygląda wizyta u lekarza i jak mówić o dolegliwościach.
https://www.youtube.com/watch?v=RLG8Nyve2vg
W trakcie oglądania zanotuj w zeszycie 3 mini dialogi.
Ile nazw chorób i dolegliwości pojawiło się w filmiku?

Temat 2: Powtórzenie czasu przeszłego "WHAT DID YOU DO?"
Przypomnisz sobie, jak mówi się o tym, co robiło się w przeszłości i jaką formę mają różne czasowniki w czasie przeszłym.
https://www.youtube.com/watch?v=g-uW_KheiEc
W trakcie oglądania zanotuj w zeszycie 3 dowolne mini dialogi.
Ile form przeszłych pojawiło się w filmiku?

Temat 3. Powtórzenie słownictwa związanego z zawodami.
Przypomnisz sobie słówka związane z różnymi zawodami i poznasz nietypowe zawody.
Oglądnij video, najlepiej z angielskimi napisami n/t. niezwykłych zawodów.
https://www.youtube.com/watch?v=WaO0UskFKTk
Zrób zadania 2,3 i 4 w ćwiczeniach strona 12.
Można dołączyć do tworzonej na quizlet.com wirtualnej klasy poprzez podany link dołączenia:
https://quizlet.com/join/95JEaWthh
Proszę przy rejestrowaniu się używać swojego imienia + nazwę zwierzęcia lub koloru np. Kacper White, Milena Owl zamiast dmyślnie ciagu liczb!

klasa VII
Temat 1: Powtórzenie słownictwa z unitu 1 "My interests"
Powtórzysz słownictwo n/t cech charakteru i czasu wolnego.
Skorzystaj z aplikacji quizlet.com
https://quizlet.com/_87pao9?x=1jqt&i=17etil
https://quizlet.com/_87h9yw?x=1jqt&i=17etil
Link dołączenia do klasy:
https://quizlet.com/join/5hnmUPXT5

Temat 2 Powtórzenie gramatyki z unitu 1 Czasy teraźniejsze.
Powtórzysz tworzenie zdań w czasach PRESENT SIMPLE i PRESENT CONTINUOUS
Oglądnij filmiki i zrób własne notatki w trakcie oglądania: najkrótsze zdanie, najdłuższe zdanie, dziwne - nie rozumiem, łatwe- rozumiem.
https://www.youtube.com/watch?v=_5IyCB5V2bQ
https://www.youtube.com/watch?v=UdEasleUc54
https://www.youtube.com/watch?v=JwGnCIsLOpU

Temat 3 Powtórzenie słownictwa z unitu 2 " Connected"
Powtórzysz słownictwo n/t. korzystania z TIK i urządzeń technicznych
Skorzystaj z aplikacji quizlet.com
Po przećwiczeniu słówek i oglądnięciu filmików zrób zestaw egzaminacyjny nr 1 i 2 strony 62, 63, 64 i 65 (te zadania, które nie zostały wcześniej zrobione) z wyjątkiem wypowiedzi pisemnych. Link do nagrań do wszystkich zestawów znajdziesz na FB grupa " ANGIELSKI" utworzonej przez J. Słoninę. Więcej informacji pojawi się na grupie na FB, gdzie znajdziesz wkrótce odpowiedzi do zestawu nr 1 i 2. Termin ukończenia pracy nad zestawami egzaminacyjnymi piątek godz.21.00

klasa VIII
Temat 1: Wynalazki i odkrycia. What's the most useful invention?
Powtórz przydatne słownictwo nt. wynalazków na quizlet.com
https://quizlet.com/_87q4ar?x=1jqt&i=17etil
Proszę zapoznać z materiałami dostępnymi na grupie "Angielski klasa 8" utworzonej na FB.

Temat 2 The weather forecast. Ćwiczenia w słuchaniu.
Powtórz słownictwo nt. pogody i prognoz pogody. Odpowiednie materiały znajdziesz
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/weather-forecast
Proponuję zrobić ćwiczenia pod nagraniem i sprawdzić z kluczem.

Temat 3 What do you know about the Earth? Ćwiczenia w czytaniu.
Powtórz słownictwo związane z cechami geograficznymi i konstrukcje przymiotnikowe - stopniowanie.
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/elementary-a2-reading/about-earth
Proponuję zrobić ćwiczenia pod nagraniem i sprawdzić z kluczem.
Na bieżąco proszę:
1) korzystać z materiałów powtórzeniowych do języka angielskiego dostępnych na CKE
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
2) uzupełniać listy słówek w ćwiczeniach. Do środy 18 III proszę uzupełnić listy słówek dotyczące nauki i techniki strony 80 i 81 ćwiczenia. W czwartek i piątek proponuję uzupełnić listy słówek dotyczące Świata Przyrody. Pozostałe informacje dostępne na profilu FB, gdzie można się również ze mną kontaktować.



mgr Agata Jugowiec - chemia klasa VII  pobierz
mgr Agata Jugowiec - chemia klasa VIII  pobierz

mgr Agata Jugowiec - fizyka klasa VII  pobierz
mgr Agata Jugowiec - fizyka klasa VIII pobierz



mgr Irena Hobot - matematyka

Klasa 5a
Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych.
1)Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 5",
potem "przedmioty" i "matematyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)

2) Wejdź na stronę internetową https://szaloneliczby.pl/klasa-5/
W punkcie 4 "Ułamki dziesiętne" znajdziesz: ćwiczenia, sprawdziany i tematy (omówienie, przykładowe zadania).
Wykonaj na tej stronie ćwiczenia:
- zamiana ułamków zwykłych na ułamki dziesiętne
- zamiana ułamków dziesiętnych na ułamki zwykłe
- dodawanie ułamków dziesiętnych (trudne przykłady też)
- odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Klasa 6A
Temat: Pola wielokątów.
1. Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 6,
potem "przedmioty" i "matematyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia
(e-podręczniki i ćwiczenia). 2. Wejdź na stronę internetową: https://szaloneliczby.pl/klasa-6/
w punkcie 7 "pola figur" znajdziesz: tematy (omówienie, przykładowe zadania), ćwiczenia i sprawdziany.
Wykonaj na tej stronie ćwiczenia:
- pole prostokąta
- pole równoległoboku
- pole rombu

- pole trójkąta
- pole trapezu
3. (Dla chętnych) Sprawdziany.

Klasa 6B
Temat: Pola wielokątów.
1. Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 6,
potem "przedmioty" i "matematyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręczniki i ćwiczenia).
2. Wejdź na stronę internetową: https://szaloneliczby.pl/klasa-6/
w punkcie 7 "pola figur" znajdziesz: tematy (omówienie, przykładowe zadania), ćwiczenia i sprawdziany.
Wykonaj na tej stronie ćwiczenia:
- pole prostokąta
- pole równoległoboku
- pole rombu
- pole trójkąta
- pole trapezu
3. (Dla chętnych) Sprawdziany.



mgr inż Zofia Pachura - matematyka

Klasa 8
Lekcja 1.W równowadze – czyli wstęp do równań
https://epodreczniki.pl/b/w-rownowadze---czyli-wstep-do-rownan/PSmbeRoT4
https://szaloneliczby.pl/rownania-z-jedna-niewiadoma/- materiał dodatkowy

Lekcja 2.Równania równoważne – wstęp
https://epodreczniki.pl/b/rownania-rownowazne---wstep/Puv813bGt
https://szaloneliczby.pl/rownania-z-jedna-niewiadoma/-materiał dodatkowy

Lekcja 3-4.Rozwiązywanie równań
https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg
https://www.youtube.com/watch?v=4KB2YLSV9gU
https://epodreczniki.pl/b/rozwiazywanie-rownan/PmiPabmgA
https://szaloneliczby.pl/rozwiaz-rownanie-puzzle/- materiał dodatkowy
https://szaloneliczby.pl/rownania-z-jedna-niewiadoma-rozbudowane/
https://gwo.pl/strony/3084/seo_link:wyrazenia-algebraiczne-i-rownania-kl-8

Lekcja 5. Rozwiazywanie zadań-tekstowych-za pomocą równań
https://www.youtube.com/watch?v=vWBI5oSlUCQ
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-za-pomoca-rownan/D1G6Bgq3k

Klasa 4
Lekcja 1.Rachunek pamieciowy (17 -18 .03.2020)
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
Lekcja 2.Rachunek pamieciowy (-18 .03.2020)
zobacz i rozwiąż
Tabliczka mnożenia i dzielenia do 100
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
Lekcja 3. Działania pisemne-dodawanie (19.03.2020)
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
Lekcja . Działania pisemne -odejmowanie (20.03.2020)
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż
zobacz i rozwiąż


mgr Jolanta Kiełtyka - matematyka

Klasa 7
TEMAT:
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących pól figur wielokątów.
1.Podręcznik str.145-146 „Sprawdź, czy to umiesz”
2.Wejdź na stronę internetową:
https://szaloneliczby.pl/klasa-7/
punkt 7 : Pola figur- ćwiczenia + sprawdzian



mgr Małgorzata Majerek - klasa 3 a

Temat dnia: "Na dobre i na złe"
1). Zapoznaj się z opowiadaniem pt. "Wybita szyba" podręcznik str. 46 - 47. Wykonaj ustnie polecenia do tekstu.
2). Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń str. 34
3). Wykonaj ćwiczenia matematyczne str. 25, 26
4) Wejdź na stronę internetowąhttps://szaloneliczby.pl/klasa-3/
i ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia oraz kolejność wykonywania działań.
5). Uzupełnij kartę pracy w zbiorze zadań str.18
6). Uzupełnij kartę pracy w ćwiczeniach ortograficzno- gramatycznych str. 25 - utrwalenie pisowni wyrazów z "ż".
7). Przeczytaj dwa rozdziały lektury Grzegorza Kasdepke "Mity dla dzieci", ( zapamiętaj mitologiczne postaci, zrób notatki).

Temat dnia: "Łamigłówki"
1). Zapoznaj się z tekstami podręcznik str. 48 - 49.
Wykonaj ustnie polecenia do tekstu.
2). Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń str. 36
3). Wykonaj ćwiczenia matematyczne str. 27, 28
4) Wejdź na stronę internetową https://szaloneliczby.pl/klasa-3/
i ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia oraz kolejność wykonywania działań.
5). Uzupełnij kartę pracy w zbiorze zadań str.19
6). Uzupełnij kartę pracy w ćwiczeniach ortograficzno- gramatycznych str. 37 - utrwalenie pisowni wyrazów z "h".
7). Przeczytaj dwa rozdziały lektury Grzegorza Kasdepke "Mity dla dzieci", ( zapamiętaj mitologiczne postaci, zrób notatki).

Temat dnia: " Możliwości mózgu"
1). Zapoznaj się z opowiadaniem pt. "Tangram" podręcznik str. 50- 51.
Wykonaj ustnie polecenia do tekstu.
2). Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń str. 37
3). Wykonaj ćwiczenia matematyczne str. 29
4). Wejdź na stronę internetową https://szaloneliczby.pl/klasa-3/
i ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia oraz kolejność wykonywania działań.
5). Uzupełnij kartę pracy w zbiorze zadań str.22
6). http://pisupisu.pl/klasa3/ - ortografia pisownia wyrazów z "ch"
7). Przeczytaj dwa rozdziały lektury Grzegorza Kasdepke "Mity dla dzieci",
( zapamiętaj mitologiczne postaci, zrób notatki).

Temat dnia: "Pojedynek na zagadki"
1). Zapoznaj się z tekstem dotyczącym zagadek, ich historii znaczenia" podręcznik str. 52-53.
Wykonaj ustnie polecenia do tekstu.
2). Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń str. 38- 39.
3). Wykonaj ćwiczenia matematyczne str. 30
4) Wejdź na stronę internetową https://www.matzoo.pl/klasa3
i ćwicz
:Kolejność wykonywania działań: Dodawanie i mnożenie, odejmowanie i mnożenie (kolejność działań - punkt 1,2
) 5). Uzupełnij kartę pracy w zbiorze zadań str.38
6). Uzupełnij kartę pracy w ćwiczeniach ortograficzno- gramatycznych str. 52.
7). Przeczytaj dwa rozdziały lektury Grzegorza Kasdepke "Mity dla dzieci", ( zapamiętaj mitologiczne postaci, zrób notatki).

Temat dnia: "Detektyw na tropie"
1). Zapoznaj się z opowiadaniem pt. "Detektyw Pozytywka " podręcznik str. 54 -55.
Wykonaj ustnie polecenia do tekstu.
2). Wykonaj ćwiczenia - zeszyt ćwiczeń str. 40
3). Wykonaj ćwiczenia matematyczne str. 31
4) Wejdź na stronę internetową https://www.matzoo.pl/klasa3
i ćwicz Kolejność wykonywania działań:
Dodawanie i dzielenie, odejmowanie i dzielenie - (kolejność działań punkt 3,4)
5). Uzupełnij kartę pracy w zbiorze zadań str.58
6). http://pisupisu.pl/klasa3/ - ortografia pisownia wyrazów z "h"
7). Przeczytaj dwa rozdziały lektury Grzegorza Kasdepke "Mity dla dzieci",
( zapamiętaj mitologiczne postaci, zrób notatki).
Przesyłam Testy kompetencji:
https://operon.pl/Oferta/Egzaminy/Ogolnopolski-Sprawdzian-Kompetencji-Trzecioklasisty-z-Operonem/Baza-arkuszy-OSKT
z matematyki i j. polskiego i przyrody po klasie 3
z Operonu 2018.
Proszę w miarę możliwości wydrukować i rozwiązać.



mgr Krystyna Romaniak - klasa 3 b

16. 03. 2020r. ( poniedziałek )
Temat dnia: Małe co nieco. Ćwiczenia w pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Rozwiązywanie rebusów. Matematyczna samoocena i samokontrola - mnożenie i dzielenie w zakresie 100, rozwiazywanie zadań tekstowych.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 56 - 57, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.41 - 42
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 35, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 32 -33
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

17. 03. 2020r. ( wtorek )
Temat dnia: Czas na przedwiośnie. Czytanie wiersza "Przedwiośnie". Pierwsze zwiastuny wiosny.
Ćwiczenia z wyrazami rymującymi się, układanie rymowanek. Utrwalenie poznanych części mowy. Kolejność wykonywania działań.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 58 - 59, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.43 - 44
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 36-37, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 34
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

18. 03. 2020r. ( środa)
Temat dnia: Poszukiwania wiosny. Czytanie tekstu "Zawitała wiosna". Układanie i zapisywanie zdań. Ćwiczenia ortograficzne. Kolejność wykonywania działań.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 60 - 61, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.45
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 38, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 35
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

19. 03. 2020r. ( czwartek)
Temat dnia: Deszczowe spacery. Obieg wody w przyrodzie. Rodzaje chmur. Ćwiczenia w rozróżnianiu części mowy. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 62 - 64, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.46 -47
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 39, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 36
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

20. 03. 2020r. ( piątek)
Temat dnia: Marcowa pogoda. Czytanie opowiadania "Chlapacze". Dbanie o zdrowie w każdych warunkach. Odmiana czasowników przez osoby. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. Doskonalenie techniki rachunkowej.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 65, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.48
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 40, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 37

23. 03. 2020r. (poniedziałek)
Temat dnia: Wiosenne porządki. Zapoznanie z komiksem "O wiośnie, która się spóźniła". Dzielenie wyrazów na sylaby. Kolejność wykonywania działań- ćwiczenia. " Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 66 -67, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.49
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 41, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 38
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

24. 03. 2020r. (wtorek)
Temat dnia: Wiosenne ciekawostki. Ćwiczenia w czytaniu. Pisownia wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Uzupełnianie przysłów, powiedzeń związanych z wiosną. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 68-69, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.50
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 42, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 39
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

25. 03. 2020r. (środa)
Temat dnia: Wiosenne przemiany. Czytanie opowiadania "A to zmartwienie". Kolejność wydarzeń w opowiadaniu. Uzupełnianie wyrazów dwuznakami. Sylaby, głoski i litery. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 70-71, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.51
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 43, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 40
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

26. 03. 2020r. (czwartek)
Temat dnia: Motyle i motylki. Czytanie opowiadania " Jak motyl chciał zobaczyć księżyc". Rodzaje zdań. Uzupełnianie wiersza Agnieszki Frączek podanymi wyrazami.
Doskonalenie sprawności rachunkowej.
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 72-74, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.52 -53
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 44, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 41
Czytanie lektury "Dziadek i niedźwiadek". Doskonalenie tabliczki mnożenia.

27. 03. 2020r. (piątek)
Temat dnia: Opiekunowie przyrody. Czytanie opowiadań "Przygody małej biedronki" i "Stara osa". Uzupełnianie brakujących fragmentów tekstów.
Wyodrębnianie zdań - stawianie znaków interpunkcyjnych. Kolejność wykonywania działań - rozwiązywanie różnych zadań..
" Podręcznik klasa 3 cz. 3 - str. 75-76, ćwiczenia klasa 3 cz. 2. -str.54 -55
" Podręcznik klasa 3 cz. 2 - str. 45, ćwiczenia klasa 3 cz. 2 - str. 42
Codziennie można pracować z: MATEMATYCZNE ZOO, PISIUPISIU ( INTERNET ).



mgr inż Monika Sobala

Klasa 4 Technika
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 4", potem "przedmioty" i "technika" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia
) 2. Wejdź na stronę -
https://brd.edu.pl/testy/testy.html -w ramach ćwiczenia rozwiąż 4 wybrane przez siebie testy.

Klasa 4 Informatyka
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 4", potem "przedmioty" i "informatyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. W ramach ćwiczenia po zalogowaniu się na swoje konto w Scratchu stwórz interaktywną mapę Polski.

Klasa 5a i 5b Technika
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 5", potem "przedmioty" i "technika" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. Zapoznaj się z zasadami konstrukcji pisma technicznego
https://sp6.sochaczew.pl/AppData/Files/a19/pismo%20techniczne.pdf
3. W ramach ćwiczenia na papierze milimetrowym pismem technicznym napisz swoje imię i nazwisko oraz klasę.

Klasa 5a i 5b Informatyka
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 5", potem "przedmioty" i "informatyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. Po zalogowaniu się na swoje konto w Scratchu wykonaj ćwiczenie "Duszek w Labiryncie".

Klasa 6a i 6b Technika
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 6", potem "przedmioty" i "technika" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. W ramach ćwiczenia wykonaj prezentację na temat środków czystości stosowanych w gospodarstwie domowym .

Klasa 6a i 6b Informatyka
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 6", potem "przedmioty" i "informatyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. W ramach ćwiczenia zaloguj się na swoje konto w Scratchu i zgodnie z instrukcją stwórz prostą grę platformową.

Klasa 7 Informatyka
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 7", potem "przedmioty" i "informatyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. Zapoznaj się z filmem na You Tube - schematy blokowe - czyli programowanie na sucho.

Klasa 8 Informatyka
1. Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę -szkoła podstawowa - "klasa 8", potem "przedmioty" i "informatyka" i tam codziennie znajdziesz materiał do przerobienia (e-podręcznik i ćwiczenia)
2. Zapoznaj się z filmem na You Tube - czym jest programowanie oraz pliki projektu, pierwszy program.



mgr Anna Sum

Klasa 5 a Biologia
Temat: Utrwalenie wiadomości: tkanki roślinne.
1) Proszę sprawdzić czy ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do strony 68 są wykonane jeśli, któreś zadanie nie jest zrobione to proszę go uzupełnić (zadania dla dociekliwych np. ćw. 4 ze str. 67 są dla chętnych)
2) Powtórz wiadomości o tkankach roślinnych : na platformie learningapps.org wykonaj ćwiczenia dzięki, którym utrwalisz wiadomości z tkanek roślinnych
https://learningapps.org/3014840
https://learningapps.org/3015005
https://learningapps.org/display?v=p2mtmiw2k20
3) Zachęcam do zapoznania się też z kolejnym tematem "Korzeń - organ podziemny" w tym celu proszę wejść na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje,
wybierz zakładkę "klasa 5", potem "przedmioty" i "biologia " znajdziesz tam temat "Korzeń" przeczytaj zawarte w tym rozdziale informacje, a następnie wykonaj znajdujące się na dole strony zadania - 5 ćwiczeń do wykonania pod każdym z nich znajduje się możliwość sprawdzenia poprawności wykonania, bardzo proszę wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze strony 66- 68.
4) Po powrocie do szkoły będziemy pisać krótką kartkówkę z tkanek roślinnych Treści do powtórzenia przed kartkówką:
Wyjaśnić czym się różnią tkanki twórcze od stałych ćwiczenie str. 62 ćw.1, wymienić rodzaje tkanek stałych.
Podać cechy budowy i funkcje tkanek: okrywającej , przewodzącej, miękiszowej i wzmacniającej. Rozpoznać na rysunku tkankę i ją podpisać (rysunki tkanek z podręcznika - z tym zadaniem zazwyczaj jest najwięcej trudności) W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej

Klasa 5 b Biologia
Temat: Utrwalenie wiadomości: tkanki roślinne, korzeń - organ podziemny.
1)Wejdź na stronę:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 5", potem "przedmioty" i "biologia " znajdziesz tam temat "Korzeń" przeczytaj zawarte w tym rozdziale informacje, a następnie wykonaj znajdujące się na dole strony zadania - 5 ćwiczeń do wykonania pod każdym z nich znajduje się możliwość sprawdzenia poprawności wykonania.
2) Proszę sprawdzić czy ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do strony 68 są wykonane (zadania dla dociekliwych np. ćw. 4 ze str. 67 są dla chętnych)
3) Powtórz wiadomości o tkankach roślinnych : na platformie learningapps.org wykonaj ćwiczenia dzięki, którym utrwalisz wiadomości z tkanek roślinnych
https://learningapps.org/3014840
https://learningapps.org/3015005
https://learningapps.org/display?v=p2mtmiw2k20
4) Zachęcam też do wykonania na kartkach A-4 mapy pojęciowej z tkanek roślinnych (przypominam, że na mapach pojęciowych w środku zamieszczamy hasło - tutaj będą to tkanki roślinne, gałęzie mają taką długość jak tekst, który piszemy nad nimi, wpisujemy hasła, a nie zdania, gałęzie są różnej grubości oraz mają różne kolory)wszystkie wykonane mapy nagrodzę "+" z aktywności, a najciekawsze oceną : 5. Przypominam również, że po powrocie do szkoły będziemy pisać krótką kartkówkę z tkanek roślinnych Treści do powtórzenia przed kartkówką: Wyjaśnić czym się różnią tkanki twórcze od stałych ćwiczenie str. 62 ćw.1, wymienić rodzaje tkanek stałych. Podać cechy budowy i funkcje tkanek: okrywającej , przewodzącej, miękiszowej i wzmacniającej. Rozpoznać na rysunku tkankę i ją podpisać (rysunki tkanek z podręcznika). W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej

Klasa 6 a, b Biologia
Temat: Utrwalenie wiadomości: płazy i gady.
1) Proszę sprawdzić czy ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do strony 88 są wykonane jeśli, któreś zadanie nie jest zrobione to proszę go uzupełnić (zadania dla dociekliwych np. ćw. 8 ze str. 88 są dla chętnych)
2) Powtórz wiadomości o płazach - w tym celu wejdź na stronę
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 6", potem "przedmioty" i "biologia " znajdziesz tam temat "Płazy - kręgowce wodno-lądowe" przeczytaj zawarte w tym rozdziale informacje, obejrzyj ciekawe filmiki a następnie wykonaj znajdujące się na dole strony zadania - 5 ćwiczeń do wykonania pod każdym z nich znajduje się możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania.
3) Rozwiąż qiuzz sprawdzający Twoją wiedzę o płazach wpisz w Google: joinmyquiz.com , a następnie wpisz kod 161333 wprowadzając swój Nick wpisz swoje imię i nazwisko żebym mogła sprawdzić kto rozwiązał quizz, masz czas do piątku do godziny 18.00.
W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej
4) Wykonaj interaktywne ćwiczenia aby powtórzyć informacje o płazach i gadach korzystając z platformy learningapps:
https://learningapps.org/display?v=pv3yt1mvk20
https://learningapps.org/display?v=ptvq7hw5n18
https://learningapps.org/display?v=pquhkd38201
https://learningapps.org/display?v=pycke38xa01
https://learningapps.org/display?v=pcrrf26gk17
W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej

Klasa 7 Biologia
Temat: Utrwalenie wiadomości: układ oddechowy
1) Powtórz wiadomości o układzie oddechowym - w tym celu wejdź na stronę
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 7", potem "przedmioty" i "biologia " znajdziesz tam tematy "Oddychanie komórkowe" oraz "Układ oddechowy i jego funkcje" przeczytaj zawarte w tych rozdziałach informacje, obejrzyj ciekawe filmiki a następnie wykonaj znajdujące się na dole strony zadania - 4 ćwiczenia do wykonania pod każdym z nich znajduje się możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania.
2) Rozwiąż qiuzz sprawdzający Twoją wiedzę na temat układu oddechowego wpisz w Google: joinmyquiz.com , a następnie wpisz kod 944651 wprowadzając swój Nick wpisz swoje imię i nazwisko żebym mogła sprawdzić kto rozwiązał quizz, masz czas do piątku do godziny 18.00. Najlepsze wyniki nagrodzę oceną z aktywności
W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej
3) Wykonaj interaktywne ćwiczenia aby powtórzyć informacje z układu oddechowego korzystając z platformy learningapps:
https://learningapps.org/display?v=p9nhbctsn01
https://learningapps.org/display?v=p9nrp6vnt20
W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej
Osoby, które chciałyby się dowiedzieć jaką ocenę dostały na sprawdzianie proszę pisać na naszej grupie na Messenger.

Klasa 8 Biologia
Temat: Oddziaływania antagonistyczne: drapieżnictwo, roślinożerność.
1) Zachęcam do zapoznania się z wiadomościami na temat oddziaływań antagonistycznych: drapieżnictwa i roślinożerności - w tym celu wejdź na stronę
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę "klasa 8", potem "przedmioty" i "biologia " znajdziesz tam temat "Drapieżnictwo i roślinożerność" przeczytaj zawarte w tych rozdziale informacje, obejrzyj ciekawe filmiki a następnie wykonaj znajdujące się na dole strony zadania - 4 ćwiczenia do wykonania pod każdym z nich znajduje się możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania.
2) Rozwiąż qiuzz sprawdzający Twoją wiedzę na temat oddziaływań antagonistycznych (drapieżnictwa i roślinożerności) wpisz w Google: joinmyquiz.com, a następnie wpisz kod 698704 wprowadzając swój Nick wpisz swoje imię i nazwisko żebym mogła sprawdzić kto rozwiązał quizz, masz czas do piątku do godziny 18.00. Najlepsze wyniki nagrodzę oceną z aktywności
W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej
3) Bardzo proszę o przeczytanie rozdziału w podręczniku na str. 97-106 oraz uzupełnienie ćwiczeń strona 61-65.
Osoby z grupy 1 oraz 2 jeśli nie zrobiły jeszcze plakatu lub prezentacji na temat drapieżnictwa i roślinożerności to ze względu na kwarantannę wykonują to zadania indywidualnie (kartki z zagadnieniami tego co powinno się znaleźć na plakacie lub prezentacji rozdawała Iza O.)
W razie pytań lub jakiś trudności proszę pisać na naszej grupie biologicznej



mgr Anna Paździor - klasa 1

Zadanie domowe dla uczniów
17.03.2020
1. Poćwicz technikę czytania "Mydlane eksperymenty" - podręcznik str. 51.
2. Zainspiruj się tekstem i wykonaj bańki mydlane - ćwiczenia str. 34.
3. Powtórz nazwy czynności i nazwy przedmiotów - ćwiczenia str. 35 oraz wykonaj pisemne ćwiczenie z podręcznika str. 52.
4. Poćwicz technikę liczenia - ćwiczenia matematyczne str. 21 i 22.

18.03.2020
1. Poćwicz technikę czytania "Fruwające drzewko" - podręcznik str. 54.
2. Utrwal ćwiczenia w pisaniu - napisz odpowiedzi na pytania z podręcznika str. 54 oraz ćwiczenia str.36 i 37.
3. Utrwal przeliczanie elementów - ćwiczenia matematyczne str. 23.
* Zadanie nadobowiązkowe : Jeśli potrafisz wykonaj origami (np. żabę).

19.03.2020
1. Naucz się czytać tekstu "Mieć dwie lewe ręce" - podręcznik str.56 i wykonaj ćwiczenia z tej samej strony (ćwiczenie 2 i 4 napisz w zeszycie).
2. Utrwal posługiwanie się linijką - wykonaj ćwiczenia matematyczne str. 24.

20.03.2020
1. Przeczytaj jeszcze raz tekst "Mieć dwie lewe ręce".
2. Utrwal nazwy czynności - ćwiczenia str. 38 i 39.
3. Rozwiąż zadania tekstowe.
Zadanie 1.
Skreśl niepotrzebne dane w zadaniu:
Bartek niósł w koszu owoce: 4 gruszki, 5 aut, baton i 6 śliwek.
Ile owoców niósł Bartek w koszu?
Narysuj owoce.
Zadanie 2.
Robert miał 9 złotych. Kupił gumkę za 2 zł, ołówek za 1 zł i zeszyt za 3zł.
Ile zapłacił za zakupy?
Ile otrzymał reszty?



mgr Renata Durek

PRZYRODA KLASA 4
Temat: Niebezpieczeństwa i pierwsza pomoc w domu.
1. Przeczytaj tekst z podręcznika strony 128 i 129.
2. Podaj i zapisz w zeszycie zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy: a) gdy jesteś w domu, b) gdy jesteś poza domem.
3. Zapamiętaj sposoby postępowania przy otarciach i skaleczeniach.
4. Narysuj w zeszycie symbole ostrzegawcze umieszczone na opakowaniach środków czystości (str. 128).

GEOGRAFIA KLASA 5
Temat: Czym jest pogoda, a czym klimat?
1. Wejdź na stronę
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje ,wybierz zakładkę klasa 5, potem "przedmioty" i "geografia" i tam znajdziesz materiał do lekcji.
2. Proszę przeczytaj: wprowadzenie, oglądnij film oraz wykonaj ćwiczenia multimedialne do tego tematu oraz podsumowanie.
3. Zapisz w zeszycie cechy klimatu i pogody wraz z wytłumaczeniem pojęć: pogoda i klimat.

GEOGRAFIA KLASA 6
Temat: Jak papryka to tylko z Węgier - rolnictwo Węgier.
1. Przeczytaj z podręcznika strony 101 do 103.
2. Zapisz w zeszycie dlaczego rolnictwo Węgier nie jest tak wysoko rozwinięte jak rolnictwo Danii.

GEOGRAFIA KLASA 7
Temat: Sprawdź się ! Przed sprawdzianem z rolnictwa i przemysłu.
1. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń strona 90-91 w oparciu o podsumowanie w podręczniku strona 145.

GEOGRAFIA KLASA 8
Temat: Huragan, tornado, cyklon - czym się różnią?
1. Uzupełnij zadania w ćwiczeniach str. 50-52.
2. Wejdź na YouTube i wpisz: "Dziesięć największych katastrof naturalnych - Aleja tornad" oraz "Huragan, tornado, cyklon- czym się różnią".

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA 8
Temat: Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach.
1. Wejdź na stronę:
https://epodreczniki.pl/a/oznakowanie-i-substancje-toksyczne/D8gbjkSVW
2. Zapisz w zeszycie notatkę na temat substancji toksycznych oraz symboli na pojazdach przewożących substancje niebezpieczne. Podaj jak zachować się w czasie zagrożenia.



mgr Katarzyna Wójtowiec-Srag

KLASA 1
Temat: Produkty spożywcze oraz źródła ich pochodzenia - ćwiczenia utrwalające słownictwo. Karty pracy w załącznikach.załączniki
Ponadto można skorzystać ze strony:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę „klasa 1", potem „przedmioty” i „j.angielski” i tam codziennie znajdziesz materiały dodatkowe.

Klasa 2
Temat: Gry i zabawy - ćwiczenia utrwalające słownictwo.
Temat: Pomieszczenia w domu - ćwiczenia utrwalające słownictwo.
Karty pracy w załącznikach.załączniki
Ponadto można skorzystać ze strony:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje,
wybierz zakładkę „klasa 2", potem „przedmioty” i „j.angielski” i tam codziennie znajdziesz materiały dodatkowe.

Klasa 3
Temat: Daily routine – utrwalenie wiadomości.
Temat: I like …/ I don’t like ... – utrwalenie konstrukcji.
Karty pracy w załącznikach.załączniki
Ponadto można skorzystać ze strony:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę „klasa 3", potem „przedmioty” i „j.angielski” i tam codziennie znajdziesz materiały dodatkowe.

Klasa 4
Temat: Utrwalenie poznanego słownictwa oraz czasownika „can”.
1. Wykonaj słowniczek obrazkowy do podanych wyrażeń oraz ćw. 2 – karta pracy „vocabulary consolidation”.
2. Wykonaj zadanie 1a oraz 2a – karta pracy „These birds can dance!”.
3. Przeczytaj historyjkę ze strony 64 w podręczniku. Wykonaj zadania 1 i 2 – karta pracy „Iggy the Inventor”.
Karty pracy w załącznikach.załączniki
Ponadto można skorzystać ze strony:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę „klasa 4", potem „przedmioty” i „j.angielski” i tam codziennie znajdziesz materiały dodatkowe.

Klasa 5
Temat: Utrwalenie poznanego słownictwa oraz czasu Present Continuous.
1. Przeczytaj tekst ze str. 64 w podręczniku. Popraw zdania dotyczące Sue i właściwe odpowiedzi zapisz w zeszycie – podręcznik str. 65 ćw.1. Uzupełnij zadania dotyczące pytań w czasie Present Continuous – ksero, które dostaliście w ubiegłym tygodniu.
2. Uzupełnij zadania dotyczące odpowiedzi w czasie Present Continuous – ksero, które dostaliście w ubiegłym tygodniu.
Wejdź na stronę: https://learningapps.org/2074288 i rozwiąż zadania Present Continuous – matching 1. 3. Uzupełnij kartę pracy – zadania 1, 2, 3.karta pracy
Wejdź na stronę: https://learningapps.org/2074288 i rozwiąż zadania Present Continuous –matching 2. Ponadto można skorzystać ze strony: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje, wybierz zakładkę „klasa 5", potem „przedmioty” i „j.angielski” i tam codziennie znajdziesz materiały dodatkowe.